Comunicats

Benvolguts associats, benvolgudes associades,
Ens sap greu de comunicar-vos la mort avui d'en Jaume Solà Masferrer, company de Reagrupament a Sant Andreu (Barcelona).
Ens unim al dolor de la seva família per aquesta gran pèrdua.
Ens ha deixat un patriota, descansi en pau.
La vetlla será demà dissabte a partir de les 13h i la ceremònia de comiat el diumenge a les 10:45h (totes dues coses a Sancho d'Àvila).

Somescola.cat / Foto: Òmnium (Dani Codina)
  • "Cal actuar contra aquestes agressions de manera positiva, reforçant el model d’escola catalana"
  • La sentència del TC sobre l'Estatut ha esdevingut una fita clau en el procés d'involució que s'ha engegat a Espanya
  • Per al Tribunal Suprem, la llengua catalana, ja està plenament normalitzada, però  "no puede ir más allá"
Bandera de Kosovo

Reagrupament Independentista insta el Govern espanyol a reconèixer la independència de Kosovo, amb motiu del tercer aniversari de la seva declaració unilateral d'independència, reconeguda pel Tribunal Internacional de Justícia, amb seu a La Haia, el passat 22 de juliol de 2010. Des que els representants del poble de Kosovo, democràticament elegits, van declarar unilateralment la independència, el 17 de febrer de 2008, 75 estats han reconegut  el nou estat, entre els quals 22 països dels 25 que formen la Unió Europea, els Estats Units o Japó. En canvi, Sèrbia, amb el suport de Rússia i països com la Xina i Espanya han rebutjat frontalment reconèixer l'antiga província Sèrbia.

L'equip del Girona que va guanyar contra l'Osca

Reagrupament, per mitjà de la seva agrupació del Gironès, encoratja totes les persones que assisteixin al proper partit del Girona a casa, divendres contra l’Alcorcón, a rebre amb un gran aplaudiment i una gran ovació Raül Agné quan surti a la gespa i que portin pancartes en què es feliciti l’entrenador per la seva actitud, i que, a més, es vegin més senyeres i estelades que mai a les graderies del camp en senyal de suport a Raül Agné per demostrar-li que no està sol a l’hora de defensar la llengua catalana contra els intolerants, sobretot ara que serà víctima d’una campanya en contra per part de la caverna mediàtica madrilenya i espanyola.

Plaça Tahrir a El Caire

Reagrupament Independentista es felicita pel fet que la ministra espanyola d'Afers Estrangers hagi qualificat d'"històric" que el poble egipci hagi agafat les regnes del seu propi destí i cregui que la dimissió del president egipci, Hosni Mubàrak, "facilitarà una transició més ràpida cap a la democràcia".

Des de Reagrupament no podem estar-hi més d'acord i confiem que tant la ministra com tot el Govern espanyol mantindran la mateixa opinió quan, ben aviat, el poble català decideixi agafar les regnes del seu propi destí.

Estelada durant la gran manifestació del 10 de juliol

L’únic que els catalans podem decidir és la nostra llibertat, i un vot contrari a la independència per part de CiU seria perpetuar l’espoli fiscal, el genocidi lingüístic i cultural i l’empobriment de Catalunya.

El principal punt del programa electoral de Reagrupament Independentista va ser, és i serà la declaració unilateral d’independència per part del Parlament de Catalunya. Des de Reagrupament, doncs, felicitem als membres de la Mesa del Parlament per haver admès a tràmit la proposició de llei de declaració d’independència de Catalunya i encoratgem Convergència i Unió, el partit majoritari del nostre país, a votar-hi a favor en el vinent debat parlamentari.

La responsabilitat del govern de la Generalitat és aconseguir el poder polític i econòmic necessaris per resoldre els problemes del nostre país. El camí cap a la independència que es pot iniciar amb l'aprovació d'aquesta proposició de llei és l'única sortida a la via autonomista, que ja s'ha constatat com un atzucac irresoluble. Convergència i Unió té ara, doncs, una responsabilitat històrica i Catalunya, amb el seu govern al capdavant, no es pot permetre continuar submisa a la decisió i a la voluntat dels espanyols.

Per a Regrupament Independentista, l’únic que els catalans podem decidir és la nostra llibertat, i un vot contrari a la independència per part de CiU seria perpetuar l’espoli fiscal, el genocidi lingüístic i cultural i l’empobriment de Catalunya.

Imatge de la 3a. Assemblea de Reagrupament "Units pel futur"
  • Reagrupament lamenta la manipulació que fomenten alguns periodistes i mitjans de comunicació
  • S'ha establert l'hàbit de reiterar falsedats, inventar notícies o no contrastar la informació en detriment de la formació independentista
Marc Viñolas, Roger Granados, David Vinyals i Jordi Portabella

Aquest diumenge 30 de gener Reagrupament Independentista ha assistit, com a convidada, a la proclamació de Jordi Portabella com a candidat a les eleccions municipals de Barcelona de la coalició d'Esquerra Republicana de Catalunya i Reagrupament Independentista. L'acte de proclamació, que s'ha celebrat a l'auditori de la Biblioteca Jaume Fuster, al barri de Gràcia, en què han assistit vora 180 militants de la Federació de Barcelona d'ERC, ha comptat amb la presència, a la fila zero, de Marc Viñolas, Roger Granados, David Vinyals i Xavier Borràs.

Acord Barcelona

Carandell: "Reagrupament és la garantia que no es repetirà el tripartit a l'Ajuntament de Barcelona"

Aquest migdia s'ha presentat a la Sala Lluís Companys de l'Ajuntament de Barcelona l'acord de coalició entre Esquerra Republicana de Catalunya i Reagrupament Independentista, que suposa , de fet, un exemple de l'esperit transversal de l'associació que presideix Joan Carretero.

Jordi Portabella, per part d'Esquerra, i la vicepresidenta de Reagrupament, Rut Carandell, s'han mostrat molt satisfets del gran pas que significa aquesta coalició, tant per com s'han dut a terme les negociacions —rigoroses, lleials i patriòtiques—, com per la generositat a no posar-hi traves insalvables per cap de les dues parts.

L'acord, ratificat pel Consell de Barcelona de Reagrupament —que aplega els coordinadors de tota la ciutat—, del qual han donat detalls Amorós i Viñolas, i que en els pròxims dies serà àmpliament informat a les respectives assemblees dels districtes, suposa que el número 4 i el 20% de la llista conjunta seran ocupats pels associats que es votin als districtes durant les pròximes setmanes.

Jordi Portabella, cap de llista d'aquesta coalició, ha definit el projecte ara encetat com el pinyol «del tercer espai" polític que li cal a la capital d'un futur Estat independent, amb un programa conjunt contundent quant al fet social, amb especial incidència en els problemes quotidians de la gent . Per a Rut Carandell, en aquest pacte "Reagrupament és la garantia que no es repetirà el tripartit a l'Ajuntament de Barcelona". A més, la vicepresidenta ha afegit que l'acord pot ser un "revulsiu o un imant perquè la resta de formacions s'animin". També, Reagrupament hi aportarà tot el referent de la regeneració poítica i la radicalitat democràtica pròpies del caràcter de l'associació.

Tribunal Suprem

La decisió del Tribunal Suprem, que obliga la Generalitat a fer servir l'espanyol com a llengua vehicular a les escoles, és un retrocés democràtic i una agressió en tota regla contra la nostra identitat nacional. De fet, Reagrupament va ser l'única força política que durant la darrera campanya electoral va advertir que la sentència del Tribunal Constitucional contra l'Estatut de Catalunya seria interpretada i aprofitada des d'Espanya per retallar les llibertats lingüístiques de Catalunya, cosa que les forces polítiques van amagar. Cal pensar que l'ofensiva d'Espanya contra el català i contra la nostra identitat no ha fet sinó començar.