Comunicats

Caiguda del cavall de Pau de Tars

Per celebrar el creixement de l’independentisme i donar la benvinguda a les persones que han evolucionat en les seves conviccions polítiques, Reagrupament Independentista  ha decidit convocar la primera edició del Premi Pau de Tars .

El final de la via autonomista
(Barcelona, 20 de setembre de 2012)

Avui, el president Mas ha reiterat el final de la via negociadora amb Espanya. Ha expressat la seva voluntat d’iniciar i liderar el procés del sentiment majoritari del poble català, per tal de que Catalunya esdevingui un Estat de dret, independent, democràtic i social, integrat a la Unió Europea. L’inici d’aquest procés constituent està generant un gran entusiasme en els ciutadans de Catalunya, i sentiments de fonamentada il·lusió i esperança, que Reagrupament  comparteix plenament.

El globus de Reagrupament enlairat al Passeig de Gràcia al costat d'una escultura de l'au fènix
(Barcelona, 12 de setembre de 2012)

Reagrupament Independentista, per tant, observa la celebració de les properes eleccions al Parlament de Catalunya com un autèntic referèndum d’autodeterminació del poble català, en les quals les forces que defensen constituir Catalunya com a nou estat d’Europa hauran de fer l’esforç de presentar-s’hi amb la màxima unitat possible.

El moment s’acosta, és l’hora de ser forts

Aviat tindrem la greu responsabilitat de decidir per nosaltres mateixos. Benvinguda sigui. Serà el moment en què llibertat, patriotisme o dignitat deixaran de ser conceptes per passar a esdevenir fets. Serà l’hora de ser valents i de no tenir por. Serà l’hora també de construir una nova ciutadania que no deixi ningú al marge.

Reagrupament insisteix que la via de l'alliberament és la de la Declaració Unilateral d'Independència per part de la cambra catalana
(Barcelona, 28 d'agost de 2012)

Reagrupament Independentista centralitzarà tots els seus actes aquest Onze de Setembre a la ciutat de Barcelona perquè volem contribuir a fer possible que la manifestació d'aquest any sigui multitudinària i que sigui inequívocament a favor de la independència de la nació catalana. No obstant això, volem insistir a dir, com ja hem fet altres vegades, que la mobilització al carrer, tot i ser important perquè demostra que la voluntat d'independència és cada vegada més àmplia al si de la nostra societat, no és suficient per assolir l'estat propi.

Reagrupament se solidaritza amb els afectats pels incendis de l'Alt Empordà

Desitgem l'acabament dels incendis al més aviat possible i, en un moment en què bona part dels nostres recursos no retornen al nostre país, reclamem que els recursos de Catalunya es destinin a cobrir les necessitats del propi país i, en primer lloc, a procurar la recuperació del territori afectat i la prevenció de situacions semblants arreu del territori de la nació catalana.

Catalunya vol viure en llibertat

Reagrupament Independentista s’ha adherit al concert, organitzat pel diari “El Punt Avui”, que es farà el pròxim 29 de juliol a Girona i en el qual participaran més d’una trentena de cantants i grups musicals del país per commemorar el vintè aniversari de les detencions d’independentistes de l’any 1992, que van passar a la història amb el nom d’operació Garzón .

Francisco Franco estrenyent la mà a Adolf Hitler en la seva trobada a Hendaia

Des del març d’enguany, el diari digital Gol promou una campanya  de recollida de signatures perquè el Barça retiri les dues medalles d'or que es va veure obligat a concedir al dictador Francisco Franco els anys 1971 i 1974, amb motiu de la inauguració del Palau Blaugrana i del Palau de Gel i del 75 aniversari de l'entitat, respectivament.

Jordi Gomis, en memòria

Volem recordar el nostre company, Jordi Gomis. Per això, hem recollit els textos que ell va publicar al nostre web. En Jordi era un col·laborador molt actiu amb el web de Reagrupament i ens enviava molt sovint textos que publicava a la premsa digital o comarcal, o articles que elaborava expressament per al web. Hem preparat una petita antologia de textos d'entre els molts que ell va publicar aquí els darrers dos anys. Fan una bona síntesi del seu pensament i mostren la seva excel·lent capacitat argumentativa en defensa de la llibertat de la nostra nació. Et trobarem a faltar molt, Jordi!

Jordi Gomis / Fotografia: El vallenc

L'enterrament del company Jordi Gomis tindrà lloc aquest dimarts, 29 de maig, a l'Església d'Alcover a la una del migdia.

Voleu que Catalunya sigui un Estat independent en forma de República?
 SÍ
 NO