Comunicats

Artur Mas només vol tallar una mica les costures de la Constitució

Els temps de crisi són temps de dificultats i confusió en les idees i en la vida pública. També són moments en què es posen a prova els lideratges i la capacitat dels governs i els projectes polítics. Per exemple, a Estats Units, la figura del president Obama i la seva administració està generant força dubtes perquè el seu primer mandat no ha estat tan brillant com s'esperava. Possiblement, l'administració d'Obama hagi estat millor que d'altres d'anteriors, però no pas tan bona com les expectatives que havia aixecat i la il·lusió col·lectiva que va generar la seva irrupció al capdavant del país més poderós del món.

Salvador Garcia, fundador del Col·lectiu Emma

La visió de Catalunya des de l’estranger; com som i no com diuen que som. Aquest serà el tema de la propera xerrada emmarcada en el cicle de conferències que organitza Reagrupament Osona. El membre del Col·lectiu Emma, Salvador García, serà a Vic el proper dijous 2 de febrer per fer una xerrada sobre la organització que representa.

Reagrupament dóna suport a la commemoració dels Fets de la Gleva 1714

El proper 4 de febrer  se celebrarà la Diada de commemoració dels Fets de la Gleva de 1714  organitzada per Òmnium Cultural . La celebració de la primera commemoració, el passat 6 de febrer del 2011, va estar envoltada de polèmica degut a la prohibició, per part de la delegació del govern espanyol, de realitzar salves d'honor en memòria dels assassinats per les tropes borbòniques .

Reagrupament inaugura nova seu a Girona

Reagrupament inaugura una nova seu a Girona, en un local situat als baixos del carrer del Carme, número 13. L'acte d'inauguració tindrà lloc aquest dijous, 26 de gener, a les 8 del vespre i comptarà amb la presència del president de Reagrupament Independentista, Joan Carretero.

Miquel Sola Suris nou coordinador de Reagrupament Mataró

La secció local mataronina de Reagrupament va celebrar el passat 19 de gener la seva tercera assemblea general on va escollir la seva nova junta directiva així com el camí a seguir d’ara en endavant.

Manuel Fraga, amb uniforme, encaixant amb el seu cap de govern, el dictador Francisco Franco

Imaginin vostès que, en la mort d'un ministre de Hitler, la cancellera Angela Merkel declarés el següent: "la seva figura resumeix com poques altres el recorregut de la nació cap a la construcció d'un país de llibertats". "Per això, a l'hora de la seva mort, són tants i tants els alemanys de bé que ploren la desaparició d'un home que sempre va actuar guiat per dos principis: un intens amor per Alemanya i la noble visió de l'activitat política com a servei públic"; "una immensa majoria d'alemanys saben amb quina generositat serà jutjat -el ministre de Hitler- per la història".

Canviant les referències corresponents, aquests són les paraules del president espanyol, Mariano Rajoy, davant la mort de Manuel Fraga, paraules no improvisades, sinó escrites i pensades, que s'han publicat en els diaris espanyols de més difusió. Es veu que Rajoy deu moltes coses a Manuel Fraga, un dels pares de la Constitució espanyola, la màxima llei del règim polític actual.

I a Catalunya? A Catalunya, també ha passat més o menys el mateix o pitjor. Josep A. Duran i Lleida, el líder d'Unió Democràtica, el successor de Carrasco i Formiguera, assassinat per Franco per la seva condició de català, no s'ha estat de dir que "Manuel Fraga va ser una persona clau perquè la Transició fos un èxit, més enllà del seu passat polític". Duran i Lleida, ha donat el seu condol a la família de Fraga i al PP tot remarcant que "més enllà de les diferències, a nivell personal sempre he tingut per part seva un tracte exquisit". Els jueus col·laboracionistes del gueto de Varsòvia també lloaven els seus guardians nazis per a obtenir prebendes i rebre'n un tracte exquisit. Però què és això? Duran i Lleida sap alguna cosa de la història del seu partit? Es pot caure més baix? Què vol dir la paraula democràcia? On és la reparació de les persones que han mort o han patit l'exili i repressió pel règim que va tenir Fraga de ministre?

Reagrupament Independentista, associació fundada per a defensar la llibertat de Catalunya i la democràcia, cobra més sentit que mai per a rebutjar les desmesurades mostres d'elogi a la figura de Manuel Fraga i per a reprovar tots els dirigents polítics catalans com Duran i Lleida que obliden la història i denigren el sentit de la democràcia. Per això, cal lamentar que CiU hagi rebutjat una moció presentada a l'Ajuntament de Girona que pretenia acabar amb la impunitat i posar al seu lloc Fraga i tots els responsables polítics del règim anterior .

Ajuntament de Mataró

L'associació Reagrupament Independentista té com un dels seus tres objectius principals la regeneració democràtica, més enllà d’un simple canvi de cares al capdavant de l’ajuntament, per tal de garantir una democràcia sòlida i potent al servei de la ciutadania.

Bon Nadal i feliç 2012

Reagrupament
us felicita aquest Nadal
i us desitja que el proper any
ens apropi a l'anhelat desig
de llibertat del nostre país

Reagrupament Gironès condemna les càrregues policials indiscriminades dels Mossos a la UdG
(Girona, 16-12-2011)

En uns moments  de crisi econòmica, quan l’Estat espanyol escanya econòmicament Catalunya cada dia més, quan el govern de CiU demostra que continua actuant com un govern regionalista, com un govern colonial en lloc de fer el que hauria de fer el govern d’un país que vol ser nacionalment sobirà, apostar per la llibertat, per l’Estat propi, per trencar amb Espanya i posar-se al costat dels seus ciutadans que pateixen la crisi, l’últim que es pot esperar el president d’aquest país és que els ciutadans no protestin, que callin i acceptin el que el govern els mana com si no hi hagués cap més alternativa i que a sobre l’aplaudeixin allà on vagi.

Reagrupament reitera el compromís de treballar pel país
(Barcelona, 26-11-2011)
Joan Carretero exhorta tothom a continuar sumant gent al projecte transversal per la independència de Catalunya
L'associació dóna suport als mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació davant les retallades del govern Mas

Carles Puigdemont ha de fer un "pas al costat"?
 Sí
 No