Comunicats

Joan Carretero, al centre, durant la manifestació del passat Onze de setembre / Fotografia: Equip web RCat

Molts som els que des de ja fa molts anys lluitem per la llibertat i la dignitat de Catalunya. Mai com ara la independència de Catalunya havia estat en el sentiment de tants catalans i catalanes. És per això que avui, passat l’Onze de setembre i amb unes eleccions espanyoles a la cantonada, aquells que impulsem organitzacions independentistes hem de reflexionar sobre com actuar, per fer que aquest sentiment majoritari tingui el pes que li correspon a les urnes.

És ben sabut que la política catalana es mou en dos eixos, el nacional i el social, i que els diferents partits se situen en aquests dos àmbits, tanmateix, l’independentisme s’ha identificat sempre amb partits definits com d’esquerres.

No és fins al sorgiment de Reagrupament que la concepció de l’independentisme s’intenta obrir a una posició de centralitat, obviant de forma voluntària l’eix dreta-esquerra i establint un parèntesi en aquesta necessària disputa, mentre no tinguem veritable possibilitat de decidir com a poble. Dit d’una altra manera, poc podem fer en favor de l’economia de mercat o dels drets de les persones si tot allò fonamental en aquests àmbits és decidit a Madrid.

Val a dir que aquesta posició central en el sentiment catalanista l’ha sabuda aglutinar, fins avui, la indeterminació essencial de Convergència Democràtica de Catalunya: moderats en diuen, el que en realitat vol dir que en cada moment fan allò que convingui més, sense que tampoc quedi mai determinat la conveniència de qui se serveix en cada moment. En tot cas, el domini de l’estètica, la imatge d’ordre i l’equilibri entre els interessos personals dels seus dirigents i les apel·lacions al patriotisme que tant agraden al seu electorat els fa, avui, preeminents.

Aprenem-ne allò que ens convé: s’ha de treballar per sumar, no per dividir; no hi ha veritats absolutes; els lideratges han de ser reconeguts; l’estètica també és important.

Reagrupament dóna suport i anima als seus associats a assistir a la crida de Somescola.cat

La comissió Somescola.cat ha convocat una concentració aquest dilluns, 12 de setembre, per tal de donar una resposta contundent als intents de desestabilització, per part de l’Estat Espanyol, en el nostre sistema educatiu. Des de Reagrupament donem el nostre suport a aquesta iniciativa i animem als associats i a la societat en general a manifestar-s’hi. La crida de Somescola.cat és pel dilluns, 12 de setembre, a les 19h. davant de l’ajuntament de cada municipi.

Imatge de la manifestació de l'any passat

Aquest any, juntament amb la Pilar Altarriba, l’August Andreu i en Joan Coll, Marc Viñolas i en Ricard Cabré, ens encarreguem de l'organització dels actes de la Diada. En tenir l’experiència de l’any passat, hem fet tots els tràmits molt més àgilment. El dia de la vetlla de la Diada farem l’ofrena floral al Fossar de les Moreres a les 22:15 hores. Quedarem sobre les 21:30h al carrer Comerç amb el Passeig del Born, per anar plegats fins al Fossar.

Pacte Zapatero-Mas-Duran

Arran del requeriment del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya  a l’efecte que l’espanyol sigui considerat també “llengua vehicular” al sistema d’ensenyament català, assistim de nou a l’enèsim espectacle de declaracions irades, reaccions furibundes i manifestacions enceses dels nostres representants polítics.

Camp de concentració

En relació amb la sentència que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya acaba d'emetre en què insta la Generalitat a prendre mesures perquè, en el termini de dos mesos, el castellà sigui llengua vehicular en els ensenyaments obligatoris, Reagrupament constata el següent:

Amb motiu del traspàs del Molt Honorable President Heribert Barrera i Costa, Reagrupament Independentista convoca tots els associats i associades –i tothom qui ho desitgi– a retre-li homenatge demà dilluns, 29 d'agost, a les 12 del migdia davant del Parlament de Catalunya, per tal d'accedir de forma conjunta a la capella ardent a l'auditori del Parlament.

Us hi esperem!

Mora, el dia de la seva presa de possessió felicitat pel seu antecessor / Foto: Robert Ramos (AVUI)
(Mataró, 18/07/2011)

Reagrupament Mataró lamenta que CiU hagi de recolzar-se amb el PP per governar Mataró, com lamenta que també ho estigui fent a nivell nacional. Més encara si aquest fet implica que els populars hagin pogut col·locar càrrecs públics a l’administració a canvi dels seus vots favorables a l’equip de govern.

Rosa Cruz
(Girona, 12-07-2011)

Amb la participació de gairebé un 25% dels 151 associats de Reagrupament a la comarca del Gironès, el passat dia 12 va tenir lloc al centre cívic del Pla de Palau de Girona l’assemblea d'RCat en aquesta comarca per elegir la nova executiva. Aquesta assemblea és la primera que se celebra a la Regió de Girona en el procés de renovació de les juntes comarcals.

(Sant Just Desvern, 27-06-2011)

Els associats de Reagrupament Independentista de Sant Just Desvern comuniquem als nostres conciutadans en general i als nostres votants en particular que respectem la decisió presa per Esquerra Republicana de Catalunya i els independents integrats en la coalició Junts per Sant Just  de formar part del Govern municipal amb el PSC i ICV.

Carles Bonaventura en un acte de la campanya electoral a les autonòmiques

Carles Bonaventura, el primer regidor de Reagrupament Independentista a la ciutat de Girona –tercer a la llista de l'acord amb la CUP–, continuarà la seva tasca al grup municipal després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi rebutjat el recurs d'Esquerra, que la Junta Electoral tampoc no havia acceptat, de fer vàlids uns vots considerats nuls.

Nota: Pel seu interès, us oferim la traducció d'un fragment de la sentència.