A favor de Joan Carretero, del projecte de Reagrupament i de la gran coalició per la independència

(Girona, 9 d'agost de 2010)

La junta comarcal de Reagrupament del Gironès, recollint el sentiment expressat per la gran majoria de reagrupats de la nostra comarca i de la resta de la vegueria reunits a Girona el passat 4 d’agost, volem expressar sense cap mena de dubte el nostre total suport a les decisions del president de la nostra associació, Joan Carretero, respecte a les converses i negociacions que es mantenen amb Solidaritat Catalana i altres grups sobiranistes.

Entenem que tots els esforços d’ara endavant han d’estar encaminats a fer que Reagrupament tingui el màxim nombre de representants al Parlament de Catalunya després de les eleccions de la tardor mitjançant una gran coalició independentista, tal com va proposar el nostre president a Arenys de Munt el passat 31 de juliol, i a través del reforçament del projecte de Reagrupament Independentista, un moviment amb un full de ruta clar que tot el que està passant demostra que és encertat, amb una programa sòlid elaborat amb la participació de més de 600 associats i amb unes candidatures aprovades per la immensa majoria dels inscrits en la tercera assemblea nacional i obertes a qualsevol modificació en benefici de la unitat.

Considerem que, davant la campanya d’intoxicació que impulsen determinats grups i mitjans, per intentar fer creure falsament que molts associats estan marxant de Reagrupament, cal deixar clar que en l’últim mes, i també a la nostra comarca, el nombre d’altes ha triplicat el de les baixes i, per tant, donem un vot de confiança a Joan Carretero i a la junta directiva nacional de Reagrupament perquè sentin que tenen tota la força i tot el suport dels associats de la nostra comarca a l’hora de negociar amb altres organitzacions i de tirar endavant el nostre projecte.

Girona, 9 d’agost del 2010
Comissió executiva
Reagrupament Independentista Gironès

No és cap bestiesa.
Jo penso que no s'ha entès del tot, malgrat desconeixer si hi ha trampa, Reagrupament té les llistes de Reagrupament, amb gent de Raeagrupament i votades en assamblea pels militants de Raeagrupament a l'us classic d'un partit. Per raóns obvies no hi ha ni un Moises Brogi, ni un Heribert Barrera....etc. En Laporta quan parla de llistes vull creure que ho fa també per incloure persones que com a membres de plataformes i altres no cabrien en unes llistes. I que cadascú voti els noms que li facin més el pes.

Però sigui com sigui el que és segur és que concorrer amb varies candidatures será un fracás total, doncs es dividirán éncara més els vots com fins ara ha pasat al Parlament. entre ERC i Ciu.
Coalició
A l'Avui d'avui es diu que en Laporta parlarà amb en Carretero per una coalició, però que les llistes s'han d'escollir de baix a dalt. Com a Reagrupament ja tenim les llistes aprovades per Assemblea penso, que si es vol fer la coalició (tan de bò) es podria acceptar per ambdues parts que, aquest primer any, cada part de la coalició faci les llistes a la seva manera i per a les següents eleccions ja es veurà la millor forma d'organitzar-nos tots plegats.
Al Sr.Jaume Fernandez, cap de llista per Lleida, li demano que no segueixi amb les seves negatives opinions sobre Solidaritat ni qualsevol altre partit o associació. A Reagrupament hem de fer una altre política que el desprestigi d'altres partits. No fem com CiU i ERC que s'han atacat tant que ara els és molt dificil refer ponts. Nosaltres som nosaltres i hem de ser correctes amb tots el demés. Això també és regeneració política.
Producte de mercat.
No sé què ha dit en López Tena, però no em semblen exactament dues marques, sinó més aviat dos productes diferents.
Per una banda hi ha Reagrupament, que ja comença a ser un producte de cert renom, amb imatge de solvència, procediment meditat i ideologia clara (sí, tot i que ens volen fer aparèixer com una colla d'eixelebrats, només cal veure el tipus de ciutadà que circula per les nostres assemblees), i que dirigeix la seva oferta a un consumidor més o menys assidu, que sap el que busca i on ho pot trobar, i que coneix bé el producte concret i el rendiment que en vol treure.
I per l'altra, Democràcia Catalana, Solidaritat Catalana, Laporta, López Tena, Uriel Bertran... que són alhora marques i reclams publicitaris per a un altre producte, potser igual de bo, potser pitjor, o potser millor, però dirigit a un nínxol de mercat possiblement menys específic, tot i que no m'atreveixo a assegurar-ho. Es tracta d'un producte que basa la seva propaganda en les cares conegudes i en altres productes d'èxit que s'han ofert sota la mateixa aparença (digueu-n'hi Barça, CiU, ERC, Consulta per la independència...), i que llença el seu reclam sobre un consumidor no tan avesat al món del producte que ha de consumir, sinó més "de temporada", perquè ara es porta o perquè un personatge d'èxit mediàtic ho proposa.
Amb això no m'estic carregant DC ni SI, al contrari, penso que venen una opció que també és la nostra, és a dir la independència de Catalunya, però potser hem de trobar la manera de conjugar un mateix objectiu sota un mateix sostre, per mirar de rendibilitzar al màxim totes les opcions.
En aquest sentit, SI ha llençat una contraoferta a RCat, volent erigir-se com una coalició integradora de totes les sensibilitats independentistes. Però de sensibilitat independentista només n'hi ha una: la independentista. No cal que busquem independentisme de dretes, d'esquerres, catòlic ni miner. Només l'independentisme és l'opció, abans de la independència.
Seguim. SI ens ha volgut vendre gat per llebre donant-nos a entendre que DC és el partit i que SI és la coalició que se sotmetrà a "primàries" el proper 4 de setembre. Però si és així, no pot exigir una quota, perquè les quotes es paguen a un partit o a una associació, però no pas a una coalició, que jo sàpiga. En això se'ls ha vist el llautó de manera formal, per si algú no havia notat el tuf.
Però aquest entrebanc es pot mirar com una oportunitat: Es pot accedir a acceptar la democràcia i transparència d'aquestes "primàries" si RCat pot presentar-hi candidatura (en principi enlloc hi diu el contrari) i si els seus associats al corrent de pagament poden participar en el sufragi, sense haver de pagar els 20€ a una coalició que ens volen fer entendre que encara no té cúpula. Si accepten això, però, a RCat també hem d'acceptar el resultat que en surti i recolzar les candidatures als propers comicis de la tardor.
Veig clarament Reagrupament Independentista com la meva opció, però crec que no hem de perdre ocasions d'entesa amb tothom qui reclami la independència del nostre poble. Després ja veurem si són blaus, quadrats o de cap de setmana. Primer la independència.
Visca Catalunya lliure!
Visca Reagrupament!
Raó
Manel , estás donant la raó al Tena ,que diu que el millor per introduir un producte nou al mercat, es fer-ho amb dues marques, jo crec que está equivocat....
Estic completament d'acord amb les declaracions dels companys i companyes del Gironès. Hem de seguir treballant i confiar en les gestions de la nostra direcció per intentar arribar a construir una candidatura amb el major nombre possible d'independentistes.

He omplert la butlleta per fer d'apoderat de Rcat i ho he fet amb il·lusió, després de tants anys d'allunyar-me d'una implicació política clara.
Després de la tempesta encara arribarem als 4.000 associats
Encara haurem de donar grácies al Laporta d'haver dit que No a nosaltres i crear SCI.
Endavant les atxes!!