Comunicat en relació amb l’elecció de l’alcalde de l'Ajuntament de Tremp

Des dels nostres orígens Reagrupament ha representat la lluita per la independència de Catalunya i la regeneració democràtica del nostre país.

És des d’aquestes premisses, que hem de manifestar el nostre total rebuig davant la decisió del Regidor electe per Reagrupament a la localitat de Tremp, Joan Pascual, al pacte acordat amb el PSC per obtenir el govern local.

Les dinàmiques locals poden justificar pactes diversos, però vincular el vot a favor d’un candidat a l’obtenció d’un càrrec retribuït representa contradir els fonaments que han justificat el projecte de Reagrupament des del primer dia. Més encara quan l'alcalde escollit fa més de vint-i-cinc anys que és a l’Ajuntament i representa la cara més espanyolista del PSC, tal i com demostra la seva actitud inexplicablement contrària a la celebració de la consulta sobre la independència a Tremp.

És per això que un cop constatada la votació d'aquest regidor i desprès de diversos intents de la Junta Directiva de Reagrupament per tal que la reconsiderés, manifestem que,

Reagrupament no se sent representat pel regidor de Tremp, Joan Pasqual, desprès de votar a favor del candidat del PSC com a alcalde i li demanem que torni l'acta de regidor al no representar els principis de l'organització per la qual va ser escollit.

Junta Directiva Nacional
Reagrupament
www.reagrupament.cat

A la Junta Directiva
Com a associat de base de l’assemblea comarcal del Pallars Jussà he llegit amb satisfacció el comunicat de la Junta Directiva Nacional del 11/6/2011, demanant-li a en Joan Pascual el retorn de l’acta de Regidor de Tremp. Atesa la transcendència del cas penso que a més la Junta Directiva Nacional hauria de comunicar la seva baixa de l’associació, a tots els associats de la comarca.
Que pensa trigar guaire Reagrupament a expulsar el Joan Pascual?
En Trempat fa trampes
Trempat: tal com ho expliques sembla que només hi havia 2 opcions: fer alcalde a Orrit (PSC RCat) o a Ubach (CiU ERC RCat). En aquest cas, podria entendre la decisió de pactar amb el PSC, si tant incompetents són els altres, la qual cosa desconec. Però aquesta no és la realitat. La realitat és que Reagrupament no tenia cap necessitat de pactar ni amb Orrit ni amb Ubach. Quedar-se a la oposició i permetre que fos alcalde el cap de la llista més votada (Orrit) era la posició més digna, però també la menys beneficiosa econòmicament parlant, almenys pel Sr. Pascual. No fem trampes Trempat!
Per al trempat
Trempat veig que els del PSC de Tremp us moieu mol per la xarxa intentan defensar Joan Pascual, que no ho sap fer solet? Se us veu el llauto sobretot quan repetiu lo que heu dit cuatre anys:

"El senyor Ubach va estar d'alcalde durant l'etapa final del mandat de Miquel Verdeny per inconvalescència del darrer. En pocsmesos va tenir temps d'invertir en el projecte d'un poli car i innecesari (que van construir sense escales i amb les rajoles exteriors enganxades amb silicona)i de promoure el projecte d'una piscina climatitzada i la continuïtat de la FesTremp (un suïcidi i una sangrada econòmiques, respectivament)."
Feina feta s'en va a norris
El que molts no sabeu es que qui ha maqueat tot lo succeït a Tremp son quatre indesitjables de la junta comarcal, que ens han fet emprenyar i ens estan fen passar vergonya, que son gent que se'l-hi en fot tot i esl demès, I som bastants que pensem que la executiva nacional hauría de fer neteja de un vagada, està demostrat que militan al partit/associació equivocat, i que la feina feta a la comarca per gent que si que creu amb la regeneració política s'en anat a fer punyetes.
Manca de perspectiva
Crec que és un error molt greu valorar la decisió de Reagrupament a Tremp en funció de la ideologia del partit, i és el que ha fet aquest comunicat desafortunat de Carretero i la majoria d'opinions que estic llegint per aquí. El sentiment majoritari és que Joan Pascual(almenys alguns podrien escriure bé el nom) ha traït la ideologia del partit donant l'alcaldia al PSC, doncs aquest partit no casa amb les idees de Reagrupament.
Trobo que és una manca de perspectiva jutjar la decisió de Pascual segons la forma. En un poble es vota a l'equip humà de les llistes, segons la capacitat dels seus integrants, per això considero que la mirada hauria de centrar-se en el fons. Opinar des de centenars de quilòmetres sobre el fet que Pascual hagi donat l'alcaldia a Orrit és caçar papallones amb la mà. Coneixeu els quatre primers membres de la llista que presentava CiU? Joan Ubach, Ana Ritz, Maite Ramoneda i Marc Miró (que si parlem de vendre's per un plat de llenties, amb aquest personatge en podríem fer entregues) no formaven ni de bon tros una alternativa de garanties a la del PSC, amb gent amb experiència i molt més ben preparada. Si tan critiqueu la gestió d'Orrit, en que creieu que ha fallat tan estrepitosament aquests darrers anys?
D'altra banda no cal ni que parli d'Ardanuy, que ja sabem el que li agraden els càrrecs de l'administració pública.
Veig que en aquest partit us empleneu molt la boca i ataqueu l'espanyolisme d'Orrit sense treva i l'intenteu desacreditar amb fets puntuals fora de context (realment creieu que beneficia al poble una recollida de firmes o votar per la Independència en un referèndum de fira?). Encara que Orrit tingués aquests tints de la dreta que tan desprecieu, justifiquen donar l'alcaldia a algú inexpert i que ja va demostrar generosament la seva incompetència? I encara pitjor, criminalitzar Joan Pascual, donant per fet que entrava a escalfar la cadira, especialitat d'Ardanuy des de fa dècades.
S'hauria de parlar coneixent la realitat del poble, que és a mans de les persones que deleguem la responsabilitat de la seva gestió, i no parlar tant d'idees i premises que queden bé sobre el paper, però que en aquest cans, no deixen veure el bosc.
Aclariment per en Josep
Josep: El meu nom és Ramon Arqué i Martínez i mai no he estat candidat de CiU ni d'ERC per Salàs. Em sembla que quan parlaves de pebrots et referies a mon pare (Ramon Arqué i Carré). No tinc el gust (o millor dit el disgust) de formar part del grup de Reagrupats de Tremp. Aquí al cap i casal tenim les coses més clares i no pactem amb espanyolistes a canvi de sous. Deu ser la boira de Tremp, que no us deixa veure-hi clar a alguns. Et recordo que en Joan Pascual representa a 175 veins que van votar a Reagrupament, no pas al PSC-PSOE. És a ells a qui ha faltat al respecte i ells valoraran d'aquí a 4 anys si la decisió que vau prendre "per majoria" va ser encertada.
Sou a canvi de les idees
Malauradament el company Joan Pasqual ha donat l’alcaldia de Tremp al PSC-PSOE, interpretant interessadament i en benefici propi els resultats de les votacions que es feren a l’assemblea extraordinària del passat 6/6/2011 i que foren els següents: 7 vots a favor de pactar amb el PSC-PSOE (inclòs el vot d’una menor de 17 anys) i en contra 16 (6 vots presents a favor de pactar amb CIU, 2 vots delegats a favor de CIU, no admesos degut als crits de disconformitat de dos associats, 5 vots a favor que el regidor d’Rcat és votés a si mateix i 1 vot a favor de que s’abstingués. Queda clar que els 16 vots de cap manera volien el pacte amb l’espanyolista Victor Orrit.

En Joan Pasqual ha ignorat l’opinió majoritària de l’assemblea i ha renunciat als principis bàsics de Reagrupament, a canvi del sou de regidor durant 4 anys. Lamentablement vaig comprovar que la majoria de votants a favor del PSC-PSOE ho varen fer per motius personals en contra del regidor electe d’ERC, prescindint de l’ interès nacional i de l’ ideari de Reagrupament . Per tot això penso que a més de demanar-li l’acta de regidor, Rcat hauria d’iniciar un expedient disciplinari contra en Joan Pasqual per tal d’expulsar-lo de l’associació.