Declaració Unilateral d'Independència, Regeneració Democràtica i Excel·lència

Fa ben bé cinc anys que a Reagrupament Independentista vàrem dissenyar una estratègia per a portar Catalunya a la llibertat, per a gaudir d'un estat independent i sobirà en el concert internacional de les nacions lliures.

Aquest full de ruta passava indefectiblement perquè la ciutadania, amb els seus vots, transformés unes eleccions autonòmiques en unes eleccions decisives, en votar majoritàriament diputats i diputades que fessin efectiva una declaració unilateral d'independència i la proclamació de la república catalana, amb posterior referèndum de ratificació. Prèviament, calia una candidatura d'ampli espectre ideològic que fos la dipositària de la confiança majoritària de Catalunya.

Aquest camí cap a la independència també necessitava un altre ingredient essencial, absolutament imprescindible, la regeneració democràtica, que no consistia en parlar-ne molt, sinó en fer lleis que ens apropessin a aquest desideràtum. Fer una llei electoral amb petits districtes, uninominals, on l'electe es deu a l'elector i no a la cúpula del partit, una llei de finançament de partits polítics, que eviti el saqueig i robatori habituals, una llei de regulació de lobbys , una llei de transparència, una llei d'incompatibilitats molt més rigorosa, una llei de control de les subvencions a persones, empreses privades i entitats privades, una llei de prohibició de subvencions a mitjans de premsa privats, en totes les seves modalitats.

Del tercer ingredient d'aquesta recepta cap a la plenitud nacional, també del tot necessari per aconseguir ser efectius en esdevenir un estat independent, que v+arem acordar a Reagrupament, se'n diu excel·lència. Cal estimular, des de totes les administracions, institucions, des de la totalitat de la societat, el treball ben fet, l'estudi, la recerca, l'emprenedoria, la selecció dels millors per a les tasques públiques. Cal fer un país d'oportunitats, un país eficient, alhora que un país íntegre. Quan un país excel·leix, pot tenir cura dels que han quedat enrere, quan un país és ric, pot redistribuir la riquesa.

Aquests tres eixos són, encara a dia d'avui, absolutament vigents. Sense implementar de manera simultània aquests tres deures inexcusables, no es pot assolir l'objectiu. La independència és vital per a la supervivència de Catalunya, no ens podem permetre gaire més frivolitats. Cal determinació i els partits d'aquest país no la tenen. La tenen els ciutadans? El temps és inexorable i cal prendre decisions.

Vols la independència? Cal que encertis bé quan vagis a votar!!!

Joan Carretero Grau

Totalment a favor del 9n
El full de ruta de Reagrupament no ha sigut mai el 9-N
Fa 5 anys que diem que el Referèndum és impossible dins de la ratera espanyola, que la única manera de assolir l'Estat Català és amb unes eleccions autonòmiques de caràcter plebiscitari i, en cas d'assolir la majoria absoluta, una Proclamació Unilateral d'Independència al Parlament
A favor o en contra del 9N?
Tot això que explica en Carretero està molt bé, però no deixa clar si Reagrupament està a favor o en contra del 9N tal i com ho va plantejar Mas ahir.
S'agrairà un posicionament clar i català.

El cas Palau pot afectar el final del procés?
 Sí, pot fer que algunes persones votin No al referèndum
 No, la gent sap que bona part és guerra bruta de les clavegueres de l'estat espanyol

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

XI ASSEMBLEA NACIONAL DE REAGRUPAMENT
banner XI Assemblea

Es farà a les Cotxeres de Sants de Barcelona, a la Sala de conferències de l'Edifici Jacint Laporta . C/ de Sants, 79

Horari: 10h. a 13h.30 (Les acreditacions començaran a les 9h.)