Ignasi Planas: “Reagrupament anirà sol a les eleccions municipals a Barcelona”

El candidat Ignasi Planas, a l'esquerra, acompanyat de Marc Viñolas responsable de la federació de Reagrupament de Barcelona

El candidat de Reagrupament Independentista a l’alcaldia de Barcelona, Ignasi Planas, va anunciar ahir que el partit no es planteja formar part d’una coalició com va fer en les eleccions passades. La postura, explicada ahir pel matí en una trobada amb periodistes, no va en detriment de possibles negociacions, va matisar. Planas va incidir en el moment històric en que es troba el procés cap a la independència de Catalunya i la necessitat de que Barcelona lideri aquest camí com a futura capital d’un nou estat.

Planas va recordar també que Reagrupament forma part de l’Ajuntament de Barcelona, com a integrant de la coalició Unitat per Barcelona amb Jordi Portabella. A les anteriors eleccions, el candidat figurava en la llista de la coalició en quarta posició. “Per tant”, va reiterar, “Reagrupament està ja dintre de l’ajuntament”.

Planas va ser contundent a l’hora d’explicar l’objectiu del partit per les eleccions municipals de la ciutat comtal: “La nostra gran responsabilitat és transformar Barcelona en la capital d’un estat i perquè això succeeixi és necessari que la governin forces independentistes”, va dir durant la trobada. També va deixar palès que Reagrupament estarà present en totes les dimensions de la batalla política i que l’independentisme no ha de ser una qüestió purament “nacional” sinó que és necessari que estigui present també en l’esfera municipal per alinear-se amb el gran objectiu d’assolir la independència de Catalunya.

Reagrupament està ultimant els detalls sobre el programa de cara a les eleccions, però els tres pilars del partit, independència, democràcia i treball, hi figuren en lloc destacat. En aquest sentit, el candidat va explicar que l’ajuntament pot encara recórrer un llarg camí per assolir una administració més transparent i amb més regeneració democràtica. Així mateix, va comentar que sí bé la ciutat destaca per la seva qualitat de vida, és necessari que hi hagi més activitat econòmica i més estructures empresarials. “L’efecte de Barcelona com a capital d’un estat multiplicaria la seva visibilitat i capacitat empresarial i financera, qüestions que ara mateix Madrid acapara en la seva major part”, va remarcar.

Un dels punts del programa és un concepte que el candidat va definir com “molt necessari avui” i que juga amb el savoir faire català. “Volem portar a terme una revolució del seny. Actualment encara prevalen a la política municipal els interessos de partit per sobre dels interessos generals. Aquest no és el cas de Reagrupament. Sense dubte davant la crisi el que correspon és més democràcia i més transparència”,  va dir.

Planas va remarcar el fet de que a les eleccions municipals Reagrupament és lliure de pactar amb el partit que vulgui. No en canvi en les eleccions generals ja que es troba vigent en l’actualitat un pacte mitjançant el qual s’estableix un acord d’associació amb CDC. En aquest acord els dos partits es comprometen a treballar junts per la independència i és vàlid mentre les dues formacions mantinguin clara la seva proposta política de dotar Catalunya d’un estat propi i durarà fins a la consecució d’aquest objectiu. Així doncs, a nivell municipal, Reagrupament pot mantenir converses amb tots els partits amb la seva mateixa meta.

A la trobada també es va parlar del suport que Reagrupament dóna al referèndum que es vol convocar pel 9 de novembre de 2014. De fet, va explicar Planas, “Reagrupament va iniciar la campanya ciutadana ‘ONUxIndependència ’ a l’abril de 2014 per demanar al Secretari General de les Nacions Unides que instés al Govern Espanyol a permetre la celebració del referèndum sobre la independència. Actualment ja s’han fet gairebé 15.000 sol·licituds a través de la nostra web”. Aquesta campanya no s’acaba aquí sinó que està en procés l’enviament d’una carta a cadascun dels 947 ajuntaments de Catalunya perquè els alcaldes també hi participin i involucrin tot l’ajuntament si és possible.

Podeu seguir a Ignasi Planas a Twitter: @Ignasi_Planas

El cas Palau pot afectar el final del procés?
 Sí, pot fer que algunes persones votin No al referèndum
 No, la gent sap que bona part és guerra bruta de les clavegueres de l'estat espanyol

PRÒXIMS ESDEVENIMENTS

XI ASSEMBLEA NACIONAL DE REAGRUPAMENT
banner XI Assemblea

Es farà a les Cotxeres de Sants de Barcelona, a la Sala de conferències de l'Edifici Jacint Laporta . C/ de Sants, 79

Horari: 10h. a 13h.30 (Les acreditacions començaran a les 9h.)