Reagrupament denuncia la brutal ofensiva contra l'escola catalana que proposa el Regne d'Espanya

'En el paroxisme ideològic del senyor Wert es veu que només el castellà és la llengua materna de la humanitat'

El darrer text que el ministre espanyol José Ignacio Wert presentarà avui en el marc de la Conferència Sectorial d'Educació a Madrid davant les conselleries d'Ensenyament de totes les autonomies és el resultat de l'ofensiva final que el Regne d'Espanya ha preparat contra el català i molt més encara contra l'escola catalana en llengua i continguts.

La contrareforma educativa que proposa el ministre espanyol no té com a objectiu aconseguir millorar els nivells educatius de l'alumnat, ni preparar els alumnes perquè siguin competents i competitius en la societat complexa del segle XXI, sinó que pretén la recentralització, el control dels currículums i l'espanyolització i l'adoctrinament de l'alumnat d'acord amb les seves obsessions predemocràtiques.El text que es proposa estableix una categoria de matèries: troncals (llengua castellana i primera llengua estrangera), específiques (segona llengua estrangera) i d'especialitat (tercera llengua estrangera i llengua catalana). Aquest fet comporta que es podria donar el cas que un alumne tingués el títol de l'ESO o del Batxillerat sense examinar-se de català ni haver demostrat capacitat en la llengua pròpia de Catalunya. Cal remarcar, també, que les avaluacions, que pretén controlar l'Estat, es podran fer en la llengua materna de l'alumne. Tanmateix, ens hauríem de preguntar: quina llengua materna?. Perquè a Catalunya n'hi ha més de 270. En el paroxisme ideològic del senyor Wert es veu que només el castellà és la llengua materna de la humanitat.

L'atreviment inaudit del ministre i del govern que representa és un retorn al franquisme en matèria educativa. El text és un atemptat no només a la llengua, sinó a la cohesió social, la voluntat de treballar per a l'excel·lència i per a la promoció de la igualtat d'oportunitats que han presidit l'escola catalana. És un enfrontament directe amb el Parlament de Catalunya, que ja té la seva Llei educativa (LEC) consensuada amb la majoria de forces polítiques, i és un altre pols al govern de Catalunya.

Reagrupament està al costat del govern, de les forces polítiques compromeses i de la societat civil, mobilitzada per defensar el país i, sobretot, per fer-lo avançar decididament cap a la independència, perquè mai més un ministre de l'Estat que ens espolia i ens vol uniformitzar pugui interferir en les decisions que adopti en nostre Parlament.

No podem deixar-les que porten la iniciativa
Deia en un comentari anterior que Mas, i amb ell tot el sobiranisme, hauria de portar la inciativa.
Amb aquest pla de Wert ( de l'Estat espanyol), amb aquesta INICIATIVA, volen trencar el camp sobiranista que està cimentat en "Espanya ens roba / España nos roba" i vol introduir, més bé vol veure si pot, la contradicció identitària.
Insistic, la resposta: LA CONSULTA!!!
No podem deixar-les que porten la iniciativa.
Cap desviament de l'objectiu per aguditzar la contradicció fonamental explicitada en "Espanya ens roba / España nos roba": LA CONSULTA!!!