Reagrupament es posa al costat del president Mas si emprèn el camí per portar Catalunya a ser un nou estat europeu independent

La formació independentista considera les pròximes eleccions com l'autèntic referèndum d'autodeterminació del poble català
El globus de Reagrupament enlairat al Passeig de Gràcia al costat d'una escultura de l'au fènix
(Barcelona, 12 de setembre de 2012)

"El moment s’acosta, és l’hora de ser forts", tal com va reiterar ahir en sengles declaracions el president de Reagrupament, Joan Carretero.

De primer, Reagrupament Independentista vol mostrar el més sincer reconeixement a totes les persones que van participar a la Marxa cap a la Independència de Catalunya celebrada a Barcelona amb motiu de la Diada Nacional. De forma especial, cal destacar l’organització de l’Assemblea Nacional Catalana i la mobilització de persones i entitats d’arreu del país per fer d’aquesta marxa a Barcelona un èxit històric que marca una fita ja inesborrable en el camí de Catalunya cap a la consecució de l’Estat català independent.

En segon lloc, Reagrupament Independentista celebra les paraules pronunciades aquest dimecres pel M.H. President de Catalunya, senyor Artur Mas, en el sentit que Catalunya de forma inequívoca ha iniciat la seva transició nacional cap a l’Estat propi, tot demostrant posseir un anhel de llibertat per esdevenir un poble normal entre els països i les nacions del món, amb voluntat de ser i de progressar. Igualment, considerem molt important el compromís del president d’actuar en conseqüència i en coherència amb el clam expressat de forma inequívoca pel nostre poble.

No podem renunciar a ser el que som, ni al que volem ser, ni a progressar. I aquest és un sentiment cada cop més transversal, atès que l’aportació del catalanisme històric en l'intent d’encaixar amb Espanya ja no dóna més de si i cal encetar un camí nou.

Davant d’aquests plantejaments Reagrupament Independentista referma la seva voluntat de sumar i de construir amb totes les forces que treballen per a la consecució de l'Estat per a Catalunya, i que cal estructurar en aquestes fases:

• Convocatòria d'eleccions constituents, en què resultin majoritàries les forces polítiques que hagin proposat aquesta via, incloent de forma clara i expressa la proposta de l'Estat per a Catalunya en els seus programes electorals.
  • Declaració unilateral d’independència (DUI), formulada pel Parlament de Catalunya.
  • Només després d’aquesta Declaració serà possible un referèndum que ratifiqui la decisió presa.

Reagrupament Independentista, per tant, observa la celebració de les properes eleccions al Parlament de Catalunya com un autèntic referèndum d’autodeterminació del poble català, unes eleccions que són inatacables per l’Estat espanyol i en les quals les forces que defensen el dret, la voluntat i el compromís de constituir Catalunya com a nou estat d’Europa hauran de fer l’esforç de presentar-s’hi amb la màxima unitat possible.

El president Mas ha de saber que en el destí de portar Catalunya a ser un nou Estat europeu independent per un camí decidit i ferm tindria a Reagrupament al costat de forma incondicional.

Comentari sobre el comunicat de RCAT i ‘les fases’
[De nou l'escrit anterior corregit]

Comentari sobre el comunicat de RCAT i ‘les fases’

1. Em sembla bé donar suport i animar a tots aquells que s’acosten a la reivindicació de l’Estat català.

2. Coincidisc amb el comunicat que aquestes eleccions, a l’igual que totes, són un veritable exercici del dret d’autodeterminació.

3. Respecte a ‘les fases’ comprovem que el full de ruta de RCAT s’ha variat. Hi ha ‘autocensura’ o simplement ha hagut una amenaça d’il•legalització (i entenc que s’ha acceptat l’amenaça) cap a les forces polítiques que plantejàvem la ‘proclamació unilateral de independència (de l’Estat català) al parlament català per part de les forces majoritàries que en el seu programa electoral ho havien anunciat i per aquest motiu han estat votades’

4. On veig els canvis?
• Al programa les forces polítiques manifesten que ‘PROPOSEN (…que hagin proposat)’ l’Estat català, no que ho ‘PROCLAMARAN’
• Seguint aquesta línia de ‘proposta’ faran una ‘DECLARACIÓ unilateral de independència’ (variant de les infinitats ‘declaracions’ d’autodeterminació fetes ja al passat) i no la ‘PROCLAMACIÓ unilateral de l’Estat català’, que des de sempre RCAT ha propugnat.
• En el full de ruta primegin de RCAT el parlament constituent PROCLAMA LA INDEPENDÈNCIA (doncs els parlamentaris han estat elegits per aquesta raó) i és precisament en eixe ‘parlament constituent’ on els parlamentaris redacten la CONSTITUCIÓ catalana que una vegada consensuada per ells, després sí, aquesta Constitució cal ser referendada pel poble català i a continuació caldria convocar eleccions d’acord amb la nostra nova Constitució. Per contra el document en comptes de demanar un plebiscit per aprovar la Constitució catalana, es proposa convocar un referèndum (sic) que ratificaria simplement… una DECLARACIÓ!!!

5. Sembla, en aquest comunicat, que ens acostem a la Independència, però és com anar acostant-nos recorrent sempre la meitat del camí que falta per arribar al punt zero. Ens anirem acostant indefinidament però mai arribem. Els nostres dirigents sempre mirant de reüll cap a Madrid i passant sempre la pilota al poble.

6. Per què crec que hi ha ‘autocensura’ o on rau ‘l’amenaça’?
• A l’Estat espanyol es pot demanar la independència. Els espanyols no posen cap impediment. Catalunya pot ser independent si, segons ells, el ‘pueblo español’ únic depositari de la sobirania ‘nacional’, ho permet. Queda clar que en aquest sentit els espanyols estan totalment tranquils. Nosaltres podem fer totes les manifestacions que vulguem i fer totes les ‘DECLARACIONS’ que vulguem.
• Però, és la meua hipòtesi del perquè de l’autocensura’, plantejar la ‘PROCLAMACIÓ UNILATERAL DE INDEPENDÈNCIA, DE L’ESTAT CATALÀ’ això, per a l’Estat espanyol, és un delicte perquè s’està propugnant una IL•LEGALITAT. Plantejar això en un programa electoral podria donar peu a la il•legalització del partit que ho propugne.

7. Mentre vulguem fer una truita sense trencar ous. Mentre els nostres dirigents no estiguen disposats per anar a la presó o patir la repressió de l’Estat espanyol i damunt, aquests dirigents, per amagar la seua falta de valor o falta de decisió o els seus interessos personals, ens vulguem embolicar en propostes que ens acosten al punt zero, però que mai plantegen el MOMENT per arribar, com ho va fer Carretero en el seu moment o Macià adés, estem ben apanyats.
Comentari sobre el comunicat de RCAT i ‘les fases’

3. Respecte a ‘les fases’ comprovem que el full de ruta s’ha variat.

4. On veig els canvis?

• Al programa les forces polítiques manifesten que ‘PROPOSEN (...que hagin proposat)’ l’Estat català, no que ho ‘PROCLAMARAN’

• Seguint aquesta línia de ‘proposta’ faran una ‘DECLARACIÓ unilateral de independència’ (variant de les infinitats ‘declaracions’ d’autodeterminació fetes ja al passat) i no la ‘PROCLAMACIÓ unilateral de l’Estat català’.

• I conseqüentment en comptes de ser un parlament constituent, que una vegada ja PROCLAMADA LA INDEPENDÈNCIA’, hauria de redactar la CONSTITUCIÓ catalana que una vegada aprovada en el (veritable) Parlament constituent, després sí, aquesta Constitució caldria ser referendada pel poble català i a continuació caldria convocar eleccions d’acord amb la nova Constitució catalana. Per contra el document en comptes de demanar un plebiscit per aprovar la Constitució catalana, es proposa convocar un referèndum (sic) que ratificaria simplement... una DECLARACIÓ!!!

6. Per què crec que hi ha ‘autocensura’ o on rau ‘l’amenaça’?

• Mentre vulguem fer una truita sense trencar ous. Mentre els nostres dirigents no estiguen disposats per anar a la presó o patir la repressió de l’Estat espanyol i damunt, aquests dirigents, per amagar la seua falta de valor o falta de decisió o els seus interessos personals, ens vulguem embolicar en propostes que ens acosten al punt zero, però que mai plantegen el MOMENT per arribar, com ho va fer Carretero en el seu moment o Macià adés, estem ben apanyats.

Víctor Baeta, associat a Reagrupament
Montserrat
Montserrat,

No poder estimar el que no saps pronunciar.... home.. la meva veïna de dalt es Tailandesa, no se pronunciar el seu nom però redell com me l'estimo, no li dic pel seu nom però li dic veina... i ja ens entenem, ella jo i tota l'escala de veins.

Encara que CIU vulgui més Espanya, al teu entendre, està atiant el procés d INDEPENDENCIA, de tal manera que si el traeix serà impossible que s'en surti. La CIU del President Mas , ha lligat el seu futur polític a la declaració de l'Estat Català, aixó es així. Fins ara CIU practicava l 'ambigüitat, però si ara frenes el procés no seria ambigüitat seria practicar la falsedat i la mentida, cosa molt diferent. Per tant el que han de fer i dir els INDEPENDENTISTES, es de P3, lligar encara més al president i a CIU a la INDEPENDENCIA.
Mas s'ha trobat en un merder
Sóc del parer que Mas s'ha trobat abocat a fer aquestes declaracions sense poder fer-hi res. Segurament no ho volia. Però si vol continuar sent algú en la política del nostre país, haurà de tirar endavant. Parar ja no pot i si es fa enrera el poble català li passarà pel damunt.
Caldrà estar-li a sobre,amatents,no fos cas que se li acudís de deixar anar un dels seus : tot i que...
En qualsevol cas els esdeveniments superen les previsions a curt termini. Sempre he dit que el mur de Berlin va caure sense que es veiés a venir. En un tres i no res estava a terra.
L'ANC que fuig dels partits com del dimoni,està farcida de gent de tots els partits que treballen a títol particular per engrescar la població apartidista. Aquest contrasentit -ANC=bunyol- curiosament ha funcionat i està acomplint el seu full de ruta amb gran exit.
Els partits donen suport incondicional a l'ANC, per que la gent no creu en els partits i de retruc l'efecte aconseguit és el mateix que si la gent hagués donat confiança a tots els partits independentistes.
El resultat és el que compta, i el resultat és que l'ANC te un seguiment massiu i la manifestació un exit històric.. Tard o d'hora, la pilota s'haurà de passar als partits que hauran de ser els que declarin la independència.
Ja crec que ara els esdeveniments no depenen ni del Sr Mas ni de l'ANC ni dels partits. Les sinergies conflueixen en un unic objectiu que ja ha estat triat . La independència. I ja no es pot aturar malgrat en Mas ni els partits ni l'ANC...
Allò impronunciable
Estic d'acord amb el comentari de Joan, "CiU vol més España" .
És impossible voler allò que no pots pronunciar de cap manera i en cap idioma: INDEPENDÈNCIA.
Ara bé, li he de posar un 10 al MHP Mas, perquè se n'està sortint molt bé i comença a embolicar el personal, una vegada més.
Em sap greu pels comentaristes que esteu contents.
Estigueu a la guait, please.
Sí President!
En la vida havia vist a cap president de la Generalitat pronunciar unes paraules com les del president Mas a Madrid. No fa molts anys a qualsevol català li harien costat la VIda!!!!

Que fàcil és parlar i que complicat construir. Penso que Rcat ha fet molt bé i que tant d ebo hi hagués una marea de suports al President Independentista MAs, incondicional, a per totes, que sentís l'alé del seu poble el mateix que el podria aniquilar si li falla. Com ho vulgui fer és la seva responsabilitat. Si algú altre la vol pendre que es presenti a unes eleccions i tregui majoria absoluta. Rcat, SI, ERC ja ho han intentat i no ho han aconseguit. Per tant Respecte a Rcat per aquest pas, Respecte al President Mas per aquest pas, Respecte al Dr Carretero que demostra que no vol res per a ell nomes en pensa en clau de país, i un reconeixement a CDC que traidors o no avui per avui son l'organització polñitica mes ben preparada per assolir el que tots tan anhelem.
De l'ambigüitat a la prudència.
És possible que jo sigui un il·lús, un bona fe. És possible que sigui un optimista compulsiu. Però jo veig que el Sr. Mas ha fet algunes passes. El seu discurs d'ahir no trenca amb el d'abans d'ahir, i el d'avui a Madrid (que en la meva modesta opinió és força important i solament caldria comparar-lo amb els dels seus antecessors a Madrid), no trenca el d'ahir, però això no vol dir que sigui el mateix. Hi ha molta més profunditat, encara que sigui a una escala manifestament insuficient perquè estem posant el títol i el que valen són els fets. Del "saltar el mur" d'abans d'ahir ha passat a "necessitem un Estat". No pot nombrar l'innombrable perquè no hi era en el seu programa i a més és el President de la Generalitat Regional que ha de pagar factures amb els diners que "graciosament" vulguin deixar-li els hostils amos de la dependència de l'asfíxia estatal i constitucional. El Sr. Mas ha de fer equilibris, i nosaltres l'hem d'empènyer perquè com ell mateix ha dit "és el moment de jugar-se-la", i haurem d'explicar a la gent que sense jugar-nos-la no serem res. Són paraules ridícules si després en dona garses per perdius sortint de la reunió del dia 20 amb el Sr. Rajoy. Alguna cosa em diu que els focus internacionals i el milió i mig de manifestants, no el deixaran fer el ridícul per més que el "Puente Aéreo" s'hi escarrassi.
La base fundacional de Reagrupament.
Els qui impulsàrem Reagrupament ho férem sabent que molt probablement som una organització transitòria, i que recolzaríem les opcions més polítiques, més de partit democràtic clàssic, que sense subterfugis encaressin el procés per a la Independència. Afortunadament cada cop estem més a prop del nostre propòsit i molt probablement en les properes setmanes el panorama polític de Catalunya s'haurà airejat del tot. La manifestació i l'ANC que l'han impulsat han fet un treball que ha de tenir tot el nostre reconeixement. Ara el Sr. Mas comença a ser un President Nacional i per tant, més enllà dels matisos que es puguin retreure, necessita la nostra col·laboració més lleial.

Carles Puigdemont ha de fer un "pas al costat"?
 Sí
 No